Repliek op repliek

Op 3 augustus schreef ik hier een artikel naar aanleiding van het boek Onder Stroom van Jacqueline Oskamp. Het boek werd met de grond gelijk gemaakt door Kees Tazelaar. Het stond vol feitelijke onjuistheden.

Ik vroeg me af of ik als recensent niet de taak had om te controleren op de feiten en opperde de suggestie dat Oskamp eigenlijk Tazelaar had moeten inschakelen als tweede lezer. Zo hadden alle problemen voorkomen kunnen worden.

Niet lang daarna nam Oskamp contact met me op en vertelde dat Tazelaar wel degelijk het hoofdstuk had gelezen waar hij zo veel kritiek op had. Deze repliek stuurde ze ook naar De Gids waar Tazelaar ook weer een repliek op schreef.

Het is inmiddels een weinig verheffend welles-nietes-spel geworden. Een discussie die maar beter snel gesloten kan worden, want dit doet de elektronische muziek echt niet goed.

Geef een reactie

