Exclusief verkooppraatje

Als het niet exclusief is, dan wordt het gedownload en krijgt de artiest niks. Dus moet het tegenwoordig allemaal exclusief. Of het nu vinyl is, of een sticker, een T-shirt of ander exclusief materiaal. Zolang er maar een product wordt gekocht, voor geld, waar artiesten rijk van kunnen worden.

Zie daar het succes van de boxsets.

Rammstein pakt bijvoorbeeld uit met een box waar behalve de cd, ook nog handboeien, crème en daadwerkelijke reproducties van ‘de leden’ van de band bij zitten.

Tim Jonze doet bij The Guardian nog wat voorstellen voor exclusieve muziekproducten. Te weten: exclusieve gevangenisbezoekjes bij Pete Doherty, een pratende Kanye West egopop of La  Rouxs haar.

Zo weten wij er nog wel een paar: de nieuwe cd van Blöf verstopt in een pan mosselen, een Vader Abraham opplakbaard, bij aankoop van een Frans Bauer-album een abonnement op zijn koffiecorner, de wasknijper die Dinand op zijn neus zet bij het inzingen van Kane-albums, een Jan Smit-cd verpakt in zijn onderbroek, een Moke-album met stijlgids en nieuw Golden Earringwerk ingebouwd in de rollator.

Iemand anders nog suggesties?

Advertenties

Een Reactie op “Exclusief verkooppraatje

  1. Alles wat een heavy metal timmerman (no pun intended) nodig heeft levert Fear factory: http://decibelmagazine.com/Content.aspx?ncid=352695

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s