De jaarlijst

O ja, dan was er ook nog de jaarlijst natuurlijk. Ingeleverd ten behoeve van deze jaarlijst. Daar is de uitslag 1. The XX 2. Grizzly Bear 3. Fuck Buttons 4. Animal Collective 5. Moss 6. Anne Soldaat 7. The Horrors 8. Arctic Monkeys 9. Editors 10. Florence & The Machine

Hier ging een mailtje de deur uit met de volgende top tien:

1. Bibio – Ambivalence Avenue
2. Health – Get Color
3. Telefon Tel Aviv – Immolate Yourself
4. Buraka Som Sistema – Black Diamond
5. Doom – Born Like This
6. Cirkus – Medicine
7. Major Lazer – Guns don’t kill people… Lazers Do
8. Hudson Mohawke – Butter
9. Animal Collective – Merriweather Post Pavilion
10. Zwart Licht – Bliksemschicht

Waarbij moet worden aangemerkt dat door voortschrijdend inzicht, sloom luistergedrag en later verschenen albums, de volgende bands nog een grote kans hadden gemaakt voor een plek in die lijst: Mumford & Sons, Nosaj Thing, King Midas Sound en Fuck Buttons.

2 Reacties op “De jaarlijst

  1. boeiend lijstje, Ook voor mij was Bibio, de revelatie van deze zomer, sterker nog het maakte mijn zomer. En familie daarvan was Nosaj Thing, de revelatie van mijn herfst.
    mijn overzicht over lijstjes vind je hier
    http://beeldklank.wordpress.com
    groet
    Peter/ Antwerpen

  2. Ik sluit me ook volledig aan bij dit lijstje. Bibio kwam onverwacht en was gewoon goed. Hudson had wel wat hoger gemogen.

Geef een reactie

