Lekker fietsen

monsterHeerlijk zo’n fietsdagje. Je kunt natuurlijk Brabantse Pijl kijken, maar zelf fietsen is altijd leuker.

Eerst een of andere hansworst op een te dure fiets die helemaal panisch werd toen bleek dat ik hem bij kon houden.

Echt het type van maximaal 40 kilometer fietsen en dan snel naar huis om de fiets te poetsen.

Een uur later een Duitser in een soort mislukte monstertruck die vond dat ik niet mocht fietsen waar ik fietste. Dus ging hij toeteren en me afsnijden. Waarschijnlijk een geval van een te klein pikke.

Terwijl ik nu eens zelf helemaal niemand de huid heb volgescholden. Nou ja, een motorrijder dan. Maar die vroeg er om toen hij dacht dat de dijk een racecircuit was.

Waar doe je het nog voor, denk je soms. Nou bijvoorbeeld voor die Hollandse luchten die zo uit een schilderij van een oude meester leken te zijn gewaaid. En dat in Gelderland!

Geef een reactie

