75 overbodige albums?

mingusVolgens de Amerikaanse Esquire zijn dit de 75 albums die je in je platenkast moet hebben. Volgens mij niet, het lijstje doorbladerend vallen er zo ongeveer 750 platen gelijk binnen op die er niet in staan.

Nas, Slick Rick en Biggie wel, maar geen Public Enemy, Dr. Dre en 2Pac. Metallica en AC/DC staan er ook in, maar Slayer, Kiss en Black Sabbath weer niet.

Volgens mij heb ik er maar een schamele  stuk of vijftien van dit lijstje, maar ik weet het niet eens zeker, want dit zijn veelal van die albums die je in de kast zet en ze er daarna niet meer uithaalt.

De twee discutabele, maar toch klassieke, jazzalbums in het lijstje, heb ik dan weer zeker wel. Maar Monk en Dolphy dan? En Robert Johnson? En Captain Beefheart? En Kraftwerk? En…..?

Geef een reactie

