Bananasplit draait doorrrrrrrr

vannieuwAmsterdam, een doordeweekse middag in Studio Plantage.

DWDD-presentator Mathijs van Nieuwkerk komt binnenlopen, de oren bedekt door het woeste haar.

“Goedemiddag Mathijs, kopje koffie?”

Matthijs: “Koffie? Een bakje pleur, het zwarte goud, een bakkie troost. Zeker koffie van Frans Bauer, met laxeermiddel erin ofzo. Nee, daar trap ik mooi niet in.”
Matthijs verdwijnt in een kamertje, een stagiair kijkt hem verbaasd na. “Het komt door die uitzending met Frans Bauer”, zegt een collega. “Matthijs heeft gezegd dat hij nooit in een Bananasplitgrap zou trappen, waarna Frans hem bovenaan de lijst heeft gezet en Matthijs nu compleet paranoia is.”

Het hoofd van Van Nieuwkerk steekt buiten de deur. “Hoorde ik iemand paranoia zeggen? Er is hier niemand paranoia! Behalve al die mensen die achter me aan zitten. Als ik nog een keer het woord paranoia hoor, ga ik een van jullie complotsmeders ontslaan.”

Een uurtje later bij de redactievergadering vertelt de eindredacteur dat er een vanavond een minister in de uitzending zit.
Van Nieuwkerk: “Een minister, een eminentie, die spreken wij met u aan in De Wereld Draait Doorrrrrrrrr. Want zo zijn wij, dat is usance. Die gaat zeker vertellen dat hij aftreedt, en daar moet ik dan intrappen? Mooi niet jongens!”

De telefoon van de snelgebekte presentator gaat. “Vera”, roept hij in zijn mobiel. “Vera Keur, je bent mevrouw de voorzitter van de VARA, je bent een moordwijf, dat mag ik toch wel zeggen hè? Dat spreken we gewoon zo af. Je hebt één minuut, hier is mijn telefoon, ik zet hem op speaker, richt je tot ons.”
Keur: “Uhm Matthijs, ik wilde alleen een afspraak maken voor je salarisbesprekingen.”
Van Nieuwkerk: “Ja hoor, natuurlijk, een nieuwe poging van Frans. En dat jij dan een salarisverlaging voorstelt en Frans mijn woedeuitbarsting filmt, dacht niet Vera, je minuut is voorbij. HetboekvanVeraKeurligtNUindeboekhandelbedanktVera.”

Na afloop van de vergadering wordt Van Nieuwkerk door zijn vrouw gebeld. “Schat, wijffie, lekker ding, vrouw van Matthijs van Nieuwkerk. Dat mag ik toch wel zeggen hè, je bent de vrouw van Matthijs van Nieuwkerk, laten we dat sans rancune for the sake of argument even aannemen. Waarom bel je eigenlijk? … Je hebt er genoeg van en je wilt scheiden? Hahahaha, die Frans, wat een goeie. Ik ben vanavond wat later thuis, ik hoorde net dat Lance Armstrong door mij geinterviewd wil worden vanavond. Toevallig hè? Wist helemaal niet dat hij in het land was. Maar ook wel begrijpelijk. Dat Frans jou trouwens ook in het complot heeft gekregen, goed hoor, maar ik trap er niet in. Tot de volgende keerrrrrrrrrr.”

Een Reactie op “Bananasplit draait doorrrrrrrr

  1. Haha, leuk geschreven!

Geef een reactie

