Zal ik vandaag weer een bloedzuiger eten Oeri?

bloedzHet is een druilerige donderdagochtend in Hilversum, Patty Brard komt de vergaderruimte binnengelopen. “Ik kan verdorie geen recht lepeltje vinden in dit gebouw. Fuck die koffie, wil er iemand een wijntje”, vraagt ze.

“It is ze power of illussion, Patty”, aldus de reeds aanwezige Uri Geller.
Patty: “Nee dat ik in een corset pas, dat is pas magie”, terwijl ze haar hoofd in haar nek gooit, maakt Brard een raar hinnikend geluid.

Patty: “Maar even back to business heren, wat gaan we vanmiddag met die Belg doen?”
Belg Vincent komt achter het gordijn vandaan. “Zal ik weer een bloedzuiger eten, Oeri? En dat u dan weer ontzet raakt?”
“Mijn God”, krijst Patty. “Kun je niet gewoon op een stoel gaan zitten, rare Belg, ik schrik me een ongeluk.” Ze schenkt wat wijn bij.

Uri: “Boring, Viensent. I always say; illusion is a surprise, you’ve got to come up with somesing njoew.”
Patty: “Luister naar die man Belg, dat eten van die dropjes die voor bloedzuigers moesten doorgaan vorige week was al niet overtuigend, ik heb vreemdere dingen uitgescheten in mijn programma’s. ”
Uri: “Somesing njoew.”
Patty: “Als ik op driekwart fles zit, kom ik op de beste ideeën. Daarna wordt alles minder. Dus ik zeg nu voodoo! Haar, bloed en nagels van jou Vincent, en dan prikken we wat satéprikkers in een popje van je. Heel vampierachtig toch?”

Vincent: “Mijn haar? Maar amai, ik heb heel lang gespaard op die pony.”
Patty: “Ach stel je niet aan, ik knip er gewoon een paar haartjes af. Niks mis met mijn coördinatie.”
Vincent: “Allez, dat is toch niet shockerend?”
Uri: “I will act appalled when we show the audience voted for you.”

Vincent: “Mag ik blijven dan?”
Patty: “Wat dacht jij dan, rare Fransoos, stomme gek! Mensen zijn dol op boze sterren, daar heb ik een carrière op gebouwd. Dat regelen we wel even. Wil iemand anders nog een wijntje, anders maak ik ‘m op?”
Vincent: “Maar hoe kunt u nu boos worden om voodoo?”
Uri: “I will act appalled when we show the audience voted for you.”
Patty: “Je valt in herhaling Kweller, uhm Geller, (wederom hinnikend geluid). Het gaat erom dat IK boos wegloop nu. Je kunt het programma beter: Wie is de volgende die Patty Brard boos maakt, noemen. Ik zeg dat in mijn cultuur voodoo heel serieus is.”

Vincent: “Voodoo heeft toch niks met een vampier te maken en het wordt helemaal niet gebruikt in Indonesië.”
Patty: “Stomme Limburger, we maken een programma voor SBS, wie weet dat nu? Die mensen denken serieus dat er slakken met huisjes in je darmen wonen, als je dat vertelt. Die mensen denken dat ik het meen als ik lach. Die maak je alles wijs.”
Vincent: “Allez als het werkt. Maar pas op met mijn haar hè.”
Patty: “Niks mis met mijn coördinatie, ik zeg het je. Ik ga even op zoek naar een nieuwe fles.”

Uri: “Ze power of illusion…”
Patty: “Kan iemand die Kweller uitzetten, het is net een vastgelopen plaat.” (Hinnikend geluid)

2 Reacties op “Zal ik vandaag weer een bloedzuiger eten Oeri?

  1. Pingback: De nieuwe bestekbak « Zwar

Geef een reactie

