Quotes van Kanye

kanye-westWat niet in de OOR stond, maar wat Kanye West nog meer vertelde, was onder andere:

“Ik wil met kunst, design, creativiteit en mode bezig  zijn. Ik zou wel iets in de seksindustrie willen doen. Ik zou wel fotograaf voor Hustler willen zijn eigenlijk. Ik zit er nog aan te denken hoe ik me in die industrie moet storten.”

“De eerste keer dat ik een 808 gebruikte had ik niet daadwerkelijk een 808. Het was een sample van een 808. Pas voor dit album heb ik ook echt een 808 gekocht om het zo authentiek mogelijk te laten klinken. Vaak laten we het geluid toch via de MPC-sampler lopen.
Ze zouden het kinderen eigenlijk op school moeten leren, wat een 808 is, hoe het klinkt en waar het allemaal op te horen is. Dat soort dingen probeer ik met mijn foundation te bewerkstelligen.”

“Ik heb geen tienjarenplan. Want alles wat iemand in tien jaar voor elkaar wil krijgen, dat wil ik in tien minuten. Ik wil het nu. Ik wil een impact maken op de wereld, ik wil bommen laten vallen en hele gebieden uitvlakken met een enkel briljant idee. Het kost alleen tijd om het te leren. Ik ben nu bezig met design, we maken stukken, het gaat langzaam maar het voelt heel goed. “

“Ik heb geleerd om geduldig te zijn. Het duurt jaren voor je architectuur of mode goed onder de knie hebt. En het gaat om de invloed die je hebt, maar ik denk niet dat ik die invloed kwijt raak. Het draait niet om het aantal keren dat je op de radio bent. Martha Stewart heeft toch ook geen hitalbum uit?”

De paparazzi zijn gewoon een vervelende bijkomstigheid in het leven. Dat is echt niet het grote probleem, dat komt aan het eind van de dag erbij als een kleine irritatie. Je moet je leven daar gewoon een beetje op inrichten. Sommige dingen zijn nu eenmaal een gegeven en daar zei Andre 3000 al heel goed over: je kunt niet kwaad op God zijn. Je moet de dingen die je niet kunt veranderen accepteren in plaats van de dingen te willen veranderen die je niet kunt accepteren. Goh, wat een wijsheid, dat zou ik in mijn boek moeten opschrijven.”

Geef een reactie

